Tuesday 25 December 2012

Retirement: 2043


Dekat office taka da kerja sangat, so I’m browsing my staff profile. Alih-alih ada DATE OF RETIREMENT.

Ouh noooooooo L

Date of retirement: 16/11/2043.

 Lagi 30 years. OMG, mampu ker. Time tuh dah umor 56. Anak dah umur 26. Amana time tuh dah almost 30 something. Ouh I sound like an old women. Tak sanggup nak bekerja sampai umur 56. Unless I still enjoyed at my work place, responsibilities and what so ever.

My plan is to retire bila umur 40-an. Like my mom, tapi tak nak la duduk rumah jd full time housewife. I nak doing something as a freelance. Maybe macam my mom, buat insurance as side income. Pastu pergi jalan-jalan sana sini. 


Syiokkkk nyeeee.

Tapi, sekarang ni I tak nampak lagi apa patut I buat. I memang buat insurance but for now I on hold dulu since I preggy, and busy with marriage life and thesis.

Whatever it is, my mom cakap. Kalau nak retire umur 40, mesti ada at least 150k dlm account. Tapi makkkkk, mana nak cekau 150k tuh?

I wish I can dig any of the harta karun dalam dunia ni.


No comments:

Post a Comment