Monday 16 June 2014

Moment to remember: hilang anak & suami

Tiba-tiba teringat. Pernah sekali terpisah dengan Aaisyah & Mr S time pergi Ipoh. Dekat JJ Ipoh kot. Can’t recall the name of the shopping complex. The story was….

Time tuh balik dari kenduri, Mr S, Aaisyah, Myself  & my fren kate nak minum-minum kat Starbucks. Kata nak catch up cerita aka gossip terkini. Lepas masuk Starbucks, Mr S nak pergi surau & I nak pergi toilet. Aaisyah tinggal dengan my friend. Haku dengan yakinnyaaaa tak bawak handphone. Yelah, dah duduk dalam starbucks tapi aku terlupa yang kawan-kawan aku ni termasuk aku suka dah masuk pastu keluar balik.

So, the moment aku balik dari toilet, aku pergi starbucks. Tapi I did not see any of them. Aaisyah lagi la tak ada. Stroller dia taka da. Hati dah cuak. Dah takut sangat. Aku round satu shopping, tak jumpa. Aku turun naik turun naik escalator, masuk semua kedai. Pusing kat starbucks 3-4 times. Pergi concierge counter. Mintak buat announcement tapi dorang cakap tak boleh.  What da F!

Aku cakap, tolong lah kak. Anak & suami saya hilang! Aku siap pergi surau sampai 4 kali tapi tak jugak nampak laki aku tuh. Pastu kakak kat concierge bg aku 20 sen, ok. Aku pergi public phone, all public phone pulak rosak. Demm you vandalism! So aku round lagi depan kakak concierge tuh tapi muka dia tak bersalah. Hello! At least tolong lah kan buat announcement.

Sambil lari sana sini, aku selawat baca doa. Sat gi, depan starbucks aku dengar orang panggil…

“Ien, Ien” (nama glamer time sekolah teknik)

Terus aku menangis & peluk member aku. Rupanya dorang pindah masuk nando’s uolll! Pastu menyorok kat balik-balik tiang. Memang haru. Mr S pon rupanya mencari aku. Sudahnya memang macam drama korea, aku peluk je suami aku & aaisyah depan ramai orang. Lantaklah apa jadi.

So, moral of the story. Bawaklah handphone kemana-mana & handbag anda yang berat nak mampus dengan pampers anak, botol susu lagi.


my everything


Till next update,
Sarina S

No comments:

Post a Comment